دنیای مشاوره و کوچینگ ایران شروعی برای تغییر، از خودت! ...
جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • درباره ماجدید
  • دوره ها
    • دسته بندی ها
      • کارآفرین
      • موفقیت مالی
      • رشد شغلی
        • بیزنس من
          • توسعه مهارت‌ها
      • مدیریت زمان
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • وبلاگ
  • تماس با ما
شروع ثبت نام دوره تابستانی آموزشگاه دنیای مشاوره و کوچینگ ایران
فرصت تکرار نشدنی ثبت نام در دوره های غیر حضوری با 50% تخفیف!
ساعت
دقیقه
ثانیه
مشاهده دوره های آموزشی
دنیای مشاوره و کوچینگ ایران
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 09921308649
  • info@donea-moshavara.ir
  • خانه
  • مشاوره فوری
مسیر کوچینگ با ما
مسیر کوچینگ با ما

برای مشاوره با ما در ارتباط باشید

  • 09921308649
  • خانه
  • درباره ماجدید
  • دوره ها
    • دسته بندی ها
      • کارآفرین
      • موفقیت مالی
      • رشد شغلی
        • بیزنس من
          • توسعه مهارت‌ها
      • مدیریت زمان
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • وبلاگ
  • تماس با ما
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

دنیای مشاوره و کوچینگ ایران > وبلاگ > دپارتمان استراتژی > بازاریابی چند کاناله Cross-media Marketing

بازاریابی چند کاناله Cross-media Marketing

7 مهر 1403
ارسال شده توسط استاد علیرضا جهان تیغ
دپارتمان استراتژی، دپارتمان بازاریابی، کارآفرینی، کسب و کار اینترنتی

بازاریابی چند کاناله شکلی از تبلیغات متقابل است که در آن شرکت های تبلیغاتی متعهد می شوند که از تکنیک های تبلیغات سنتی پیشی بگیرند و تصمیم می گیرند که جذابیت های اضافی را برای محصولاتی که ارائه می دهند بگنجانند. این مطالب را می توان از طریق هر رسانه جمعی مانند ایمیل، نامه، صفحات وب، رسانه های اجتماعی یا سایر منابع استخدامی مخابره کرد.

بازاریابی چند کاناله چیست؟

بازاریابی چند کاناله نیز به عنوان بازاریابی چند کاناله شناخته می شود و در این نوع شرکت های بازاریابی، ارتقاء متقابل را انجام می دهند که در ان شرکت ها متعهد به انجام کاری خارج از تبلیغات سنتی هستند.

انها همچنین شامل درخواست های اضافی با ترکیب بازاریابی دیجیتال هستند زیرا مصرف کنندگان تحت تاثیر انواع مختلفی از رسانه ها قرار می گیرند.

بنابراین، در ترویج زبان ساده پیام بازاریابی خود را در میان رسانه های مختلف برای ادغام پیام بازاریابی خود را به ذهن مردم، بازاریابی چند کاناله نامیده می شود

به گفته کارشناس رسانه های بین المللی مونیک دی هاس

بازاریابی چند کاناله یک ابزار ارتباطی است، از جمله یک داستان که شما را تشویق می کند تا از یک رسانه به دیگری تغییر دهید و به عقب برگردید.

بنابراین، به زبان ساده، بازاریابی چند کاناله به معنای ترویج محصول شما با کمک رسانه های مختلف است.

این محصول می تواند هر چیزی باشد، به عنوان مثال، یک تبلیغ نوشته شده، یک ویدیو یوتیوب، یک تصویر، یک اهنگ.

بنابراین، محتوا می تواند توسط تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات مجله، Google Adwords تبلیغ شود یا می تواند هر چیزی باشد. همچنین، هزاران گزینه با روش های خلاقانه جدید بازاریابی هر روز توسعه یافته است.

چه کسی از بازاریابی متقابل رسانه ای استفاده می کند؟

اژانس ها و شرکت ها می دانند که مصرف کنندگان امروز تنها با یک تبلیغ تبدیل نمی شوند. یک مفهوم مرسوم در بازاریابی وجود دارد که به عنوان “قانون هفت” گفته می شود. با توجه به این مفهوم، حداقل هفت تعامل طول می کشد تا یک بازدید کننده به یک مشتری تبدیل شود.

بنابراین، در حال حاضر بازاریابی متقابل رسانه ای یک روز در یک روند است. تقریبا هر شرکت، سازمان و اژانس حداقل از دو نوع رسانه برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می کند.

نه تنها احزاب سیاسی شرکت ها، احزاب مذهبی، سازمان های غیر دولتی، غیر انتفاعی، بلکه موسسات خیریه نیز می توانند بازاریابی بین رسانه ای را انجام دهند.

همچنین، سازمان های مذهبی می توانند بازاریابی رسانه ای را انجام دهند تا مردم هر روز نماز بخوانند.

در همین حال، موسسات خیریه، غیر انتفاعی، سازمان های غیر دولتی به مردم می رسند تا پول بیشتری برای عملیات خود جمع اوری کنند.

برای چه نوع مشتریان بازاریابی متقابل رسانه ای موثر است؟

بنابراین، اکثر مردم مستعد بازاریابی متقابل رسانه ای هستند. به همین دلیل است که یک کمپین بازاریابی بین رسانه ای در ایجاد اگاهی از برند مفید است.

بسیاری از شرکت ها از بازاریابی متقابل رسانه ای برای افزایش اگاهی از نام تجاری خود با قرار دادن خود در مقابل مشتریان تا حد ممکن استفاده می کنند. با این حال، اغلب مردم یک پیام شرکت (تبلیغات) را می بینند، هرچه بیشتر با محصول شرکت اشنا شوند و محصول عمیقا در ذهن ناخوداگاه انها ادغام شود.

سپس، اگر چه انها اگاهانه فکر نمی کنند، تفکر ناخوداگاه انها رفتار خرید انها را هدایت می کند.

این تنها هدف بازاریابان رسانه ای است تا مشتریان خود را متقاعد کنند که محصول خود را خریداری کنند، حتی اجازه ندهید که انها متوجه شوند که متقاعد شده اند.

7 فرمان بازاریابی متقابل رسانه ای

کمپین بازاریابی بین رسانه ای یک فرایند پیچیده است. در اینجا هفت فرمان بازاریابی متقابل رسانه ای وجود دارد.

1. محتوای منحصر به فرد را به مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، برخی از YouTubers برخی از لحظات (گفتگوی اشتباه یا تلفظ اشتباه) را در پایان ویدیو (محصول) قرار می دهند که در ویدیو اصلی استفاده نشده است. اکثر بینندگان (مخاطبان) هیجان زده هستند که بدانند در طول ضبط چه اتفاقی می افتد.

2. تعامل با مخاطبان خود را عمیق تر. از این رو، با سازماندهی یک نظرسنجی یا پرسیدن سوالات با انها ارتباط برقرار کنید.

3. از بیش از یک رسانه استفاده کنید تا همیشه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا تصویر خود را در ذهن مخاطبان خود برجسته تر کنید.

4. شما می توانید بازی های ویروسی استفاده کنید و یا ساخت یک باشگاه فن برای افزایش وفاداری مشتری خود را.

5. ایجاد یک فضای مثبت به دلیل هر می خواهد به شاد. هیچ منفی بودن را دوست ندارد.

6. افزایش تجربه کاربر از کاربران خود را.

7. از چندین دستگاه استفاده کنید. یک سیستم چند دستگاهی خط پایین شما را افزایش می دهد.

کمپین بازاریابی رسانه ای MEDIA MARKETING CAMPAIGN

ایجاد یک کمپین رسانه ای کار بسیار دشواری نیست. در اینجا من در مورد سه مرحله ساده بحث می کنم، شما می توانید برای ایجاد کمپین بازاریابی چند کاناله خود دنبال کنید.

1. پیام خود را تعیین کنید:

خلاقانه فکر کنید تا تعیین کنید پیام شما چه خواهد بود؟ با مشتریان خود چه ارتباطی خواهید داشت؟

هر پیامی که می خواهید ارتباط برقرار کنید، باید در تمام رسانه ها سازگار باشد. زیرا اگر ماساژ مختلفی را در رسانه های مختلف پخش کنید، می تواند مخاطبان شما را گیج کند.

2. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید:

پس از تعیین ماساژ خود، بفهمید که برای چه کسی کمپین بازاریابی را اجرا می کنید؟ بفهمید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر مخاطبان هدف شما نوجوانان باشند، اجرای یک کمپین تبلیغاتی روزنامه ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

3. هدف خود را تعیین کنید:

در نهایت، تعیین کنید که از کمپین بازاریابی خود چه انتظاری دارید؟ یک Call-to-Action شفاف (CTA) را پیدا کنید.

استراتژی های بازاریابی رسانه ای

1. ارائه یک پیام روشن:
یک پیام واضح ارائه دهید تا کمپین تبلیغاتی خود را موثرتر کنید. همانطور که قبلا گفتم، ماساژ باید در تمام رسانه هایی که برای کمپین تبلیغاتی چند رسانه ای استفاده می کنید، سازگار باشد.

2. فیلم ها را در اولویت قرار دهید:
مطالعات متعدد نشان می دهد که مردم تماشای یک ویدیو را بیشتر از خواندن یک وبلاگ دوست دارند. زیرا فیلم ها به سادگی جذاب تر هستند. به همین دلیل است که فیلم ها در حال تبدیل شدن به یک اولویت برای شرکت ها هستند. شما همچنین باید ویدیو را در اولویت قرار دهید تا پیام خود را تحویل دهید.

3. ایجاد یک تماس به عمل روشن:
یک CTA واضح حیاتی است زیرا اقدامات بعدی مخاطبان شما را تنظیم می کند. یک Call-to-Action روشن می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

4. حفظ همکاری در رسانه های مختلف:
در یک کمپین بازاریابی بین رسانه ای، شما از بیش از یک رسانه استفاده می کنید. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام سیستم عامل های رسانه ای شما در یک همکاری برای ایجاد و حفظ اگاهی از نام تجاری سازگار کار می کنند.

5. مخاطبان خود را برای اولین بار قرار دهید:
مشتریان پادشاه هستند. بنابراین، قبل از طراحی، یک محصول یا راه اندازی یک کمپین بازاریابی همیشه نیازهای مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

6. ارائه خدمات شخصی:
ضروری است که برخی از لمس های شخصی را در تبلیغات خود اضافه کنید زیرا به ایجاد اعتماد و تقویت تصویر نام تجاری شما کمک می کند.

مزایای بازاریابی رسانه های متقاطع

1. عمیقا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید:

بازاریابی چند رسانه ای به ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مخاطبان شما کمک می کند. زیرا هرچه بیشتر با محصول شما درگیر شوند و تعامل داشته باشند، بیشتر مستعد خرید محصول شما خواهند بود.

2. گسترش دسترسی شما:

بازاریابی از طریق کانال های متعدد، دید بیشتری از محصول شما را تضمین می کند. بازاریابی همه چیز در مورد شروع یک مکالمه است. بنابراین، شروع یک مکالمه در چندین کانال می تواند به طور نمایی اگاهی از نام تجاری شما را افزایش دهد.

3. شما می توانید بر روی مناسب ترین کانال برای شما و مشتریان خود تمرکز کنید:

در نهایت پس از اتمام کمپین، می توانید داده های مربوط به اثربخشی رسانه های مختلف را جمع اوری کنید. سپس، پس از داشتن این داده ها، می توانید کمپین بعدی خود را به طور موثر تر ساختار دهید.

4. اگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید و هویت نام تجاری خود را بهبود بخشید.

5. هزینه خود را برای بازاریابی کاهش دهید:

همانطور که پول خود را به طور جمعی در سیستم عامل های مختلف رسانه ای صرف می کنید، بازاریابی متقابل رسانه ای به طور قابل توجهی هزینه بازاریابی شما را کاهش می دهد.

6. نتیجه کمپین تبلیغاتی شما پس از کمپین قابل مشاهده است.

بازاریابی رسانه ای CROSS MEDIA MARKETING

1. ایمیل مستقیم:
“قدیمی طلا است.” بازاریابی مستقیم هنوز هم محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار بازاریابی چند کاناله است. این بهترین نقطه شروع برای کمپین بازاریابی بین رسانه ای شما است.

2. ایمیل:
ایمیل ها نقش مهمی در کمپین بازاریابی بین رسانه ای شما دارند. شما می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیل را علاوه بر هر پلت فرم رسانه بازاریابی برای تاکید بر پیام بازاریابی خود اجرا کنید.

3. تبلیغات روزنامه و مجله:
اینها روشهای سنتی قدیمی هستند. انها به سرعت محبوبیت خود را در دنیای دیجیتال از دست دادند. بنابراین، شما همیشه باید از کانال های بازاریابی دیگر علاوه بر تبلیغات روزنامه استفاده کنید.

4. تبلیغات تلویزیونی:
همانطور که یوتیوب هر ساله محبوب تر می شود، تلویزیون ها به ارامی محبوبیت خود را از دست می دهند. علاوه بر این، تبلیغات تلویزیونی بسیار گران هستند. شما باید از انها فقط در صورتی استفاده کنید که یک جیب بزرگ داشته باشید.

5. گوگل Adwords:
اگهی هایی که در وب سایت های مختلف می بینید، کانال های YouTube محصولات جوایز Google هستند. انها ارزان و مقرون به صرفه هستند زیرا شما می توانید کمپین Google Adwords خود را بسیار سریع تنظیم کنید. بنابراین، شما فقط باید یک حساب Google Adwords باز کنید و با توجه به بودجه خود، می توانید کمپین بازاریابی خود را اجرا کنید.

6. PURLs، CURLs و GURLs:
PURL – URL شخصی.

این URL ها برای همه در لیست بازاریابی شما هستند.

CURL – URL قابل برنامه ریزی.

این URL ها برای یک گروه خاص از افراد در لیست بازاریابی شما هستند.

GURL – URL عمومی.

این URL ها برای یک کمپین بازاریابی خاص طراحی شده اند.

7. کد QR:
کدهای پاسخ سریع امروزه محبوب تر می شوند زیرا استفاده از ان ابتدایی است. به عنوان مثال یک فرد فقط باید یک کد QR چاپ شده را با تلفن هوشمند خود اسکن کند. شخص به طور خودکار به وب سایت شما هدایت می شود.

8. IP هدف قرار دادن:
هدف قرار دادن IP فرایندی است که تبلیغات خاص را به یک فرد خاص بر اساس ادرس پروتکل اینترنت (IP) خود نشان می دهد. بنابراین، یک ابزار بازاریابی چند کاناله خاص را هدف قرار می دهد.

تعداد زیادی دیگر وجود دارد. اما اینها تا کنون موثرترین و در نتیجه محبوب ترین هستند.

مشکلات و چالش ها

در بازاریابی متقابل رسانه ای، شما باید از سیستم عامل های رسانه ای مختلف برای انتشار یک پیام خاص استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید ناهمگام را در کانال های مختلف رسانه ای خود حفظ کنید تا از سردرگمی جلوگیری کنید. حفظ ارتباط موثر بین تیم های مختلف که در سیستم عامل های مختلف رسانه ای کار می کنند، بزرگترین چالش بازاریابی چند رسانه ای است

نتیجه

در نهایت می توانم بگویم که بازاریابی مستقیم یک روش بازاریابی بسیار موثر و مقرون به صرفه است. اگرچه این یک روش مد قدیمی استراتژی بازاریابی است، امروزه بیشتر منابع بازاریابی برای بازاریابی مستقیم صرف می شود. در بازاریابی مستقیم، شما فقط به افرادی می رسید که یک کار خاص را انجام داده اند. به همین دلیل است که این نوع بازاریابی در افزایش فروش شما بسیار شخصی و موثر است. امروزه می توانید از بازاریابی پایگاه داده با بازاریابی مستقیم برای افزایش اثربخشی و کارایی بازاریابی مستقیم استفاده کنید.

درباره استاد علیرضا جهان تیغ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته‌های بیشتر از استاد علیرضا جهان تیغ
قبلی بدبینی، قاتل موفقیت! آیا تو هم قربانی آنی؟
بعدی منابع انسانی چیست؟ 1سوال همیشگی

پست های مرتبط

28 اردیبهشت 1403

بازاریابی پر سر و صدا: چگونه در اطراف نام تجاری خود سر و صدا ایجاد کنید

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

20 اردیبهشت 1403

استخدام کور-استراتژی استخدام کور چیست و باعث چه می شود(مقاله هاروارد)

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

18 اردیبهشت 1403

سوالاتی که هر کارآفرینی باید به آنها پاسخ دهد

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

7 بهمن 1402

راهنمای نهایی کارآفرینی: انواع، استراتژی ها و داستان های موفقیت

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

5 بهمن 1402

ساخت vpn بدون قطعی در دوران بدون اینترنتی

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • آموزش کوچینگ کسب و کار ( بیزینس کوچینگ )
  • آنلاین
  • دسته‌بندی نشده
  • روانشناسی
  • سرمایه گذاری
  • طراحی
  • عکاسی
  • فروش
  • مقالات آموزشی
  • مقاله
  • وردپرس
آخرین دیدگاه‌ها
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )

ما در دنیای مشاوره و کوچینگ ایران را با نام استاد علیرضا جهان تیغ مزین کردیم، زیرا برند ها رشد می کنند و توانایی آنها درک می شود.

  • تهران، خیابان آزادی
  • گرگان، خیابان محمدی
  • 09921308649
  • 09055215758
  • 09102690272
  • 09102660412
دسترسی سریع
  • جدیدترین دوره ها
  • چشم انداز
  • به ما بپیوندید
  • منشور اخلافی
  • لیست قیمت ها
خدمات
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
دوره ها
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
نمادها

© 1404. دنیای مشاوره و کوچینگ ایران . طراحی شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ وصل

ویژگی های آموزشگاه ما

  • آموزش حضوری در تهران
  • محیطی امن و آرام
  • آموزش مجازی
  • اساتید مجرب
  • مشاوره تا کسب درآمد
  • تضمین ورود به بازار کار
  • جلسات انتقال تجربه هنرجویان قبلی
مشاهده دوره ها
عضویت در سایت