دنیای مشاوره و کوچینگ ایران شروعی برای تغییر، از خودت! ...
جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • درباره ماجدید
  • دوره ها
    • دسته بندی ها
      • کارآفرین
      • موفقیت مالی
      • رشد شغلی
        • بیزنس من
          • توسعه مهارت‌ها
      • مدیریت زمان
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • وبلاگ
  • تماس با ما
شروع ثبت نام دوره تابستانی آموزشگاه دنیای مشاوره و کوچینگ ایران
فرصت تکرار نشدنی ثبت نام در دوره های غیر حضوری با 50% تخفیف!
ساعت
دقیقه
ثانیه
مشاهده دوره های آموزشی
دنیای مشاوره و کوچینگ ایران
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 09921308649
  • info@donea-moshavara.ir
  • خانه
  • مشاوره فوری
مسیر کوچینگ با ما
مسیر کوچینگ با ما

برای مشاوره با ما در ارتباط باشید

  • 09921308649
  • خانه
  • درباره ماجدید
  • دوره ها
    • دسته بندی ها
      • کارآفرین
      • موفقیت مالی
      • رشد شغلی
        • بیزنس من
          • توسعه مهارت‌ها
      • مدیریت زمان
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • وبلاگ
  • تماس با ما
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

دنیای مشاوره و کوچینگ ایران > وبلاگ > دپارتمان > چرا بازاریابی مهم است؟

چرا بازاریابی مهم است؟

1 اردیبهشت 1402
ارسال شده توسط استاد علیرضا جهان تیغ
دپارتمان، دپارتمان استراتژی، دپارتمان بازاریابی

بازاریابی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک کسب و کار می‌تواند برای موفقیت خود انجام دهد.

نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند می‌گردد، بلکه موجب افزایش فروش ، رشد کسب و کار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد.(مارکتینگ)

شش دلیلی که نشان می‌دهد که چرا بازاریابی مهم است :

  • اطلاع رسانی
    بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مخاطبان محصولات و خدماتی قرار می‌دهد.

اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگی‌های محصول اصلی ( هسته مرکز محصول ) است. اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا می می‌خواهند بدانند.

همچنین کمک می‌نماید تا تبلیغات در اختیار آگاهی از برند باشد.

  • درک مشتری
    بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتری خود را درک کنید.

در اولین مراحل چرخه عمر محصول، همه باید تحقیقات بازار را انجام دهند که در آن تقسیم بندی بازار بر اساس روانشناسی، رفتار، جغرافیا یا معیارهای جمعیتی انجام می شود.

پس از شناسایی بخش‌های بازار و پس از ارزیابی بازار هدف، محصول یا خدمات شرکت بر اساس آن به مشتریان آن بازار عرضه و ارائه می‌شود.

  • افزایش فروش
    بازاریابی با استفاده از روش های مختلف فروش را افزایش می دهد و مشتریان را به سمت محصولات یا خدمات جذب می کند.

این کار را می توان از طریق انواع رسانه های تبلیغاتی (کانال های تبلیغاتی) انجام داد، از جمله:

تبلیغات دهان به دهان، رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامه های مختلف فروش، وب سایت شرکت و کانال های دیگر که به جذب و متقاعد کردن مردم برای خرید یک محصول یا خدمات کمک می کند.

با استفاده از این ترکیب رسانه ای می توان فروش را افزایش داد که تاثیر مثبتی بر سود خواهد داشت.

  • جذب مشتری

جذب مشتریان خود با ارائه اطلاعات در مورد شرکت و محصولات جدید بسیار مهم است.

این باعث می شود که مشتری احساس کند مهم است و حساب شده است.

بازاریابی متنی، به ویژه در رسانه های اجتماعی، از طریق مسابقات و مسابقات یا حتی تبلیغات درون فروشگاهی یا بازاریابی تجربی صورت می گیرد.

  • یک مسابقه ایجاد کنید

بازاریابی مانند اعلام حضور در بازار است که با نشان دادن محصولات و خدماتی که در بازار داریم سطح رقابت را افزایش می دهیم.

  • نام تجاری
    بازاریابی درباره برندسازی و ساختن یک برند قوی است.

شهرت برند چیزی است که یک برند را می سازد یا می شکند. برای اینکه یک محصول یا خدمات به رسمیت شناخته شود، باید با استفاده از رسانه های بازاریابی موثر، شهرت خوبی در بازار ایجاد کند.

زمانی که برند شما به سطح خاصی برسد، قطعا فروش را افزایش داده و کسب و کار را گسترش خواهد داد.

  • استراتژی بازاریابی و طرز فکر مشتری:
    مشتری محصولی را که ارائه می‌دهید نمی‌خرد، بلکه ارزش ایجاد شده توسط محصول را می‌خرد.

برای درک چگونگی آن، باید روانشناسی مصرف کننده را به درستی درک کنید.

هر روز یک مصرف کننده در معرض صدها پیام بازاریابی قرار می گیرد. چرا یک مشتری باید به همه آنها توجه کند؟

توجه به همه آن پیام ها به چیزی جز هرج و مرج ذهنی منجر نمی شود.

از سوی دیگر، مصرف کنندگان بیشتر پیام ها را نادیده می گیرند و فقط به پیام هایی توجه می کنند که به رفتار شخصی آنها نزدیک است.

مغز انسان در نادیده گرفتن پیام هایی که نیازی ندارد یا نمی خواهد بسیار خوب است. این یک سیستم ضد هرزنامه ناخودآگاه در ذهن انسان است.

شاید به یاد بیاورید زمانی که کودک بودید و کلمات جدیدی یاد می گرفتید – قبلاً این کلمات را همه جا می دیدید و متوجه آنها می شدید – اما حالا همه جا همان کلمات را می بینید و می شنوید و مانند گذشته توجه شما را جلب نمی کنند.

این نمونه ای از سازگاری مغز ما با محیط است. هنوز خیلی از کلمات هستند که شاید تا به حال نشنیده باشید و بودن یا نبودن آنها هیچ ربطی به شما ندارد، اما زمانی که نیاز به دانستن و استفاده از این کلمات داشته باشید، حساسیت شما نسبت به آنها صد برابر می شود.

حالا این کلمات در ذهن شما جادو می شود. این دقیقاً همان کاری است که بازاریابی پیامی انجام می دهد.

ویژگی های استراتژی بازاریابی چیست؟
سه حوزه اصلی مدیریت بازاریابی استراتژیک:

1- استراتژی 2- تاکتیک ها 3- تکنیک ها

استراتژی بازاریابی از تعداد زیادی تکنیک عملیاتی و تکنیک های حرفه ای تشکیل شده است.

اگر استراتژی بازاریابی به خوبی تعریف شده باشد، می تواند به راحتی نیازهای مشتریان را از طریق اهداف دست یافتنی برآورده کند.

در حالی که بیشتر شرکت ها در حال انجام فعالیت های بازاریابی هستند، تنها تعداد کمی از شرکت ها فعالیت های برندسازی را برای وفاداری مشتری از طریق استراتژی های بازاریابی و تکنیک های بازاریابی دنبال می کنند.

  • استراتژی های بازاریابی
    روشی در نظر گرفته شده برای ارتقای محصولات و خدمات یک کسب و کار با هدف افزایش فروش و حفظ موقعیت رقابتی محصول یا خدمات است.

اگر استراتژی های بازاریابی صحیح و مناسب باشند، باید به میزان قابل توجهی منجر به رضایت مشتری شوند. استراتژی های بازاریابی باید بر اساس منابع محدود و برای دستیابی به حداکثر کارایی تعریف شوند.

  • تکنیک بازاریابی
    راه‌ها و وسایلی وجود دارد که تاکتیک‌ هایی را که برای دستیابی به نتایج یکسان به روش‌ های مختلف طراحی شده‌اند، امکان‌پذیر می‌سازد.

بازاریاب سعی خواهد کرد به استراتژی ها به عنوان گزینه های روی میز نگاه کند و با توجه به نیاز سازمان و محدودیت ها و ابزارهای موجود بهترین گزینه یا گزینه ها را انتخاب کند.

تکنیک های بازاریابی آنلاین و آفلاین مختلفی وجود دارد.

نمونه‌های اصلی اینترنت شامل ارائه‌های تجاری، شبکه‌سازی و تعامل شخصی است. تکنیک های آنلاین مهم شامل وب سایت شرکت، بهینه سازی موتور جستجو و وبینارها می باشد.

هدف از استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی فرآیند برنامه ریزی، توسعه و اجرای عملیات برای به دست آوردن مزیت رقابتی در یک بخش خاص از بازار (بازار طاقچه) است.

این فرآیند برای تعیین اهداف شرکت و نحوه دستیابی به آنها ضروری است.

هر شرکتی که نیاز دارد بخشی از بازار را به نحوی خاص در اختیار داشته باشد، باید مأموریت خود را به وضوح مشخص کند. انجام تحقیقات بازار، تعریف، ایجاد، اجرا و ارزیابی اهداف خاص برای درک دقیق نیازهای مشتری و ارائه محصول مناسب به او.

در قلب همه اهداف، رضایت مشتری و قدرت بازار و رهبری بازار است.

بنابراین برای جلب رضایت و رضایت مشتری و غلبه بر رقبا، سه مرحله استراتژی بازاریابی باید به طور کامل و صحیح انجام شود.

برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

هماهنگی موثر و کارآمد فعالیت های بازاریابی – چه کسی چه کاری و چه زمانی انجام می دهد.

با تمرکز بر وظایف محول شده و تعیین بهترین زمان برای انجام هر کار، از هرگونه حواس پرتی یا منفی پرهیز کنید.

توجه به مولفه ها و ارتباط بین این اجزا.

فقط با نوشتن “چه کسی چه کاری انجام می دهد” روی یک تکه کاغذ، هرگز نباید تصور کرد که آن افراد به طور خودکار کاری انجام می دهند.

تمام فعالیت های برنامه ریزی شده باید به موقع انجام شود.

تحت هیچ شرایطی محصولات و خدمات را کمتر از آنچه وعده داده شده به مشتری ارائه نکنید. با ایجاد رضایت مشتری، تلاش های بازاریابی شما به راحتی به فروش تبدیل می شود.

یا همه کارها را درست انجام دهید یا اگر مشکلی برای قطعه ای وجود دارد آن را بردارید.

درباره استاد علیرضا جهان تیغ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته‌های بیشتر از استاد علیرضا جهان تیغ
قبلی بازاریابی Marketing چیست؟ بازاریابی از دیدگاه 40 مدیر بازاریابی بین المللی
بعدی بازاریابی فیس بوک

پست های مرتبط

7 مهر 1403

بازاریابی چند کاناله Cross-media Marketing

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

28 اردیبهشت 1403

بازاریابی پر سر و صدا: چگونه در اطراف نام تجاری خود سر و صدا ایجاد کنید

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

20 اردیبهشت 1403

استخدام کور-استراتژی استخدام کور چیست و باعث چه می شود(مقاله هاروارد)

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

18 اردیبهشت 1403

سوالاتی که هر کارآفرینی باید به آنها پاسخ دهد

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

5 بهمن 1402

ساخت vpn بدون قطعی در دوران بدون اینترنتی

استاد علیرضا جهان تیغ
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • آموزش کوچینگ کسب و کار ( بیزینس کوچینگ )
  • آنلاین
  • دسته‌بندی نشده
  • روانشناسی
  • سرمایه گذاری
  • طراحی
  • عکاسی
  • فروش
  • مقالات آموزشی
  • مقاله
  • وردپرس
آخرین دیدگاه‌ها
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )
  • استاد علیرضا جهانتیغ در کسب درآمد اینترنتی واقعی و رایگان بدون سرمایه، تا ۱ میلیارد در ماه (اپدیت امسال )

ما در دنیای مشاوره و کوچینگ ایران را با نام استاد علیرضا جهان تیغ مزین کردیم، زیرا برند ها رشد می کنند و توانایی آنها درک می شود.

  • تهران، خیابان آزادی
  • گرگان، خیابان محمدی
  • 09921308649
  • 09055215758
  • 09102690272
  • 09102660412
دسترسی سریع
  • جدیدترین دوره ها
  • چشم انداز
  • به ما بپیوندید
  • منشور اخلافی
  • لیست قیمت ها
خدمات
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
دوره ها
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
نمادها

© 1404. دنیای مشاوره و کوچینگ ایران . طراحی شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ وصل

ویژگی های آموزشگاه ما

  • آموزش حضوری در تهران
  • محیطی امن و آرام
  • آموزش مجازی
  • اساتید مجرب
  • مشاوره تا کسب درآمد
  • تضمین ورود به بازار کار
  • جلسات انتقال تجربه هنرجویان قبلی
مشاهده دوره ها
عضویت در سایت